Weet jij wanneer je naar een fysiotherapeut kan gaan en wat je dan kan verwachten?
Steffie legt het in makkelijke taal uit op fysiotherapie.
Klachten bij bewegen
Met een gebroken been ga je naar je naar het ziekenhuis. Maar soms doet de spier in je been zeer of heb je last van je knie.
Dan kan je naar een fysiotherapeut. Een fysiotherapeut kan je helpen wanneer het pijn doet als je een bepaalde beweging maakt.
Fysiotherapie is een samenvoeging van de woorden ‘fysio’ en ‘therapie’. Fysio staat vooral voor bewegingsleer. Therapie is een ander woord voor behandeling.
Eerste afspraak
Voor het eerst naar de fysiotherapeut gaan kan spannend zijn. Want hoe ziet een afspraak eruit? En waar moet jij rekening mee houden?
Steffie legt precies uit wat je kan verwachten. Zo ga jij goed voorbereid naar je eerste afspraak bij de fysiotherapeut.
Ook heeft Steffie handige tips, zoals “Draag kleding waarin je je makkelijk kan bewegen.”
Niet langs de huisarts
Wist je dat je niet eerst naar je huisarts hoeft om een afspraak te maken bij een fysiotherapeut?
Je kan direct bellen of mailen met een fysiotherapiepraktijk bij jou in de buurt.
Twijfel je wie jou het beste kan helpen met je klacht? Dan kan je dit natuurlijk wel altijd met je huisarts overleggen.
Eenvoudige uitleg
Wil je meer weten over de fysiotherapeut? Bekijk dan de nieuwe uitleg op fysiotherapie.steffie.nl.
Deze website is mogelijk gemaakt met steun van Stichting Zorg en Zekerheid en de Nederlandse Vereniging van Fysiotherapeuten voor Verstandelijk Gehandicapten (NVFVG).
Communiceren met de fysiotherapeut
Ook op onze eigen site staan tips om je fysiotherapie beter te begrijpen. Je leest ze hier.

